Amos Rexin muinaisegyptin loistoa esittelevä näyttely otti askeleen nykypäivään raikkaan ja tehokkaan visuaalisen ilmeen keinoin. Näyttelyn markkinointi-ilmeen pääosassa toimivat neljä hahmoa, jotka perustuivat esillä oleviin patsaisiin. Nämä näyttelymaskotit esiintyivät lähes kaikissa ilmeen sovelluksissa: videoissa, julkaisuissa ja museokaupan tuotteissa.
Kuvitusten rinnalla käytimme typografiassa modernia antikvafonttia. Typografian tuli toimia niin näyttelygrafiikassa, julkaisuissa kuin markkinointiviestinnässä. Osana kokonaisuutta suunnittelimme näyttelytilaan rauhallisen harmaasävypaletin, seinä- ja vitriinitekstit, lapsille suunnatut galleriaoppaat, näyttelyjulkaisun, tuotteita museokauppaan sekä näyttelyn pyramidiloungeen animaation Nut-jumalasta.