Aatos Editions julkaisee ajatuksia herättävää kirjallisuutta kansainväliselle lukijakunnalle. Kirjojen kiinnostava ulkoasu ja laadukas toteutus ovat brändin kirkasta ydintä.

Suunnittelimme uudelle kirjankustantamolle brändi-ilmeen ja sen ensimmäiset tuotteet, kolme klassikkoa, George Orwellin 1984, Jane Austenin Pride and Prejudice ja Marcus Aureliuksen Meditations. Työ tehtiin tiiviissä yhteistyössä perustajan, Mikael Liliuksen kanssa.

”DD:n suunnittelijoiden kanssa on ollut äärimmäisen helppo ja hauska tehdä töitä.”

Mikael Lilius,
Aatoksen perustaja

Totuuden, viisauden ja näkemyksellisyyden ikiaikainen symboli sopii myös Aatokseen, joka lupaa tarjota lukijoilleen ”kohottavaa ja tavanomaisesta poikkeavaa sisältöä”.

Kulmakarvat kehystävät silmää ja tuovat katseeseen karaktääriä, miksei kujeellisuuttakin. Kulmat myös viittaavat kirjaan esineenä ja sen alati kääntyviin sivuihin.

Aatos tarjoaa lukijoilleen oivalluksia paremman elämän ja älykkäämmän maailman puolesta. Copy Tiina Kaakkunen (Istu ja Pala Kaakkusta) tiivisti tämän Aatoksen mission yhteen lauseeseen: Word for Thought.

DD-tiimin ote on rento, mutta silti rautaisen ammattimainen. Ja mikä parasta, työn jälki on ollut huikeaa kautta linjan.”

Mikael Lilius,
Aatoksen perustaja

Aatos_karuselli_1_1
Aatos_karuselli_1_2
Aatos_karuselli_1_3
Aatos_karuselli_1_4

Aatos_karuselli_2_1
Aatos_karuselli_2_2
Aatos_karuselli_2_3

Aatoksen väripaletin intensiivinen sininen, kultaa simuloiva beige ja poltettu oranssi (burnt sienna) korostavat brändin klassisia ja hieman myyttisiäkin piirteitä.

Aatos_karuselli_3_1
Aatos_karuselli_3_2
Aatos_karuselli_3_3