Dog Design ajanmukaisti Ateneumin brändi-ilmeen. Värien ja ikonisen logon rohkea käyttö on uudistuksessa keskeistä. Liikkeessä logo rakentuu sapluunafontin osista. Samat elementit muodostavat pintakuvion ja näitä muotoja voi tarkastella myös erillisinä; ne kehystävät tai alleviivaavat sisältöä ja itse taidetta. 

Ilme palvelee monipuolisesti markkinoinnin tarpeita ja heijastaa samalla talon arvomaailmaa ja uudistunutta identiteettiä. Ateneum kehottaa meitä kaikkia ”avautumaan taiteen voimalle”. Se tarjoaa kävijälleen ajatonta kauneutta ja tilaisuuden pohtia päivänpolttavia kysymyksiä. Ateneum on kaikille avoin tapahtumapaikka. 

”Dog Designin tiimillä on erinomainen näkemys taideorganisaation
visuaalisuudesta ja johdonmukaisen, ajassa kiinni olevan brändi-
ilmeen rakentamisesta.”

Suvi Rusanen,
Ateneumin markkinointipäällikkö

Väripaletti on sekä
valoisa että
maanläheinen. 

Karuselli1_uusi
Karuselli2
Karuselli3
Karuselli4
Karuselli5
Karuselli6
Kuva: Aleks Talve / Kansallisgalleria, Sisustussuunnittelu: Päivi Meuronen / JKMM
Lehtikaruselli1
Lehtikaruselli2
Lehtikaruselli3
Lehtikaruselli4
Lehtikaruselli5
Lehtikaruselli6
Lehtikaruselli7
Lehtikaruselli8
Lehtikaruselli9
Lehtikaruselli10
Lehtikaruselli11
Lehtikaruselli12

Lehti esittelee uudistuneen Ateneumin ihmisten kautta.

Kuosi rakentuu Ateneumin logon sapluuna-fontin kirjainmuodoista.